Google planira da ugasi kolačiće za praćenje

Google ima namjeru da izbaci iz upotrebe kolačiće za praćenje web-a trećih strana, i u tome napreduje.

O privatnosti na internetu se sve više vodi računa. Uz postojeće kolačiće oglašivači mogu prikupljati informacije poput IP adrese i pretraživačkih otisaka kako bi prilagodili oglase korisnicima. Međutim, ovaj sistem je invazivan i može ugroziti privatnost korisnika.

Google novom metodom po imenu Privacy Sandbox pokušava da pronađe ravnotežu između privatnosti korisnika i prihoda od oglašavanja.

Taj sistem se oslanja na Topics API koji na osnovu korisnikovih nedavnih aktivnosti pravi listu njihovih interesovanja. Ove informacije se zatim upoređuju sa bazom podataka pripremljenom od strane Interactive Advertising Bureau i Google-a.

Izdavači mogu koristiti ovaj API da pruže korisnicima relevantne oglase bez invazivnog praćenja koje je povezano sa kolačićima trećih strana. Google se, s druge strane, obavezuje da će čuvati informacije o interesovanjima korisnika samo tri nedjelje, te redovno brisati stare podatke.

Iz Google-a napominju da se planira objavljivanje API-ja u julu, pa bi programeri trebali da počnu pripremu za novi sistem. U četvrtom kvartalu 2023. godine Google će omogućiti programerima da simuliraju ukidanje kolačića trećih strana za određeni procenat njihovih korisnika.

Prema tim planovima, u prva tri mjeseca 2024. godine jedan odsto korisnika Chrome preglednika preći će na Privacy Sandbox, dok je cilj da do kraja sljedeće godine budu ukinuti kolačići trećih strana u Chrome pregledniku.