Prihod američke aplikacije za video pozive Zoom premašio je u drugom kvartalu milijardu dolara, ali bi njegov rast trebao usporiti u predstojećim mjesecima paralelno slabljenju pandemijske potražnje.
Zoomov prihod uvećan je u periodu od aprila do juna 54 odsto, na 1,02 milijarde dolara. Na taj način kompanija je prvi put od kad je osnovana prekoračila u toj stavci granicu od milijardu dolara.
Neto dobit uvećana je 71 odsto, na 316,9 miliona dolara.
U trećem tromjesečju Zoom očekuje prihod u rasponu od 1,015 do 1,02 milijarde dolara, što bi predstavljalo povećanje od ‘samo’ 31,2 odsto, slabije nego u prethodnom tromjesečju ali i u prošloj godini.
Kompanija je u 2020. nizala tromjesečja s višestrukim povećanjem prihoda budući da su se zbog pandemijskih ograničenja udomaćili u kućanstvima širom svijeta, omogućujući djeci praćenje nastave na daljinu, a odraslima rad od kuće.
„Očekivali smo (usporavanje) do kraja godine, a ono je nastupilo nešto malo ranije nego što smo očekivali”, rekla je glavna finansijska direktorica Zooma, Kelly Steckelberg.
Zoom se ove godine suočio sa pritiskom jer su se škole zahvaljujući vakcinaciji počele otvarati i sve više radnika vraćati u kancelarije.
Nastojanja Zooma da osigura veće narudžbe korporativnih klijenata ograničila je i konkurencija, poput Ciscovog Webexa i Microsoftovog Teamsa.
U Zoomu tako očekuju pad prihoda od korisnika među malim i srednjim preduzećima, koja većinom plaćaju račune svakog mjeseca.
Kompanija je nedavno najavila kupovinu proizvođača softvera za pozivne centre Five9 za 14,7 milijardi dolara i Kitesa, kompanije za softverske usluge simultanog prevoda.