YouTube je odlučio da svim korisnicima platforme omogući da osim imena imaju jedinstveni nadimak pomoću kojeg će se identifikovati.
Oznaka @name (ime), po sličnom principu kao na drugim platformama, moći će se koristiti i na YouTube-u, gdje računaju da će i na ovaj način olakšati autorima da prošire obuhvat publike.
Jedinstveni nadimak koji korisnik odabere primjenjivaće se na cijeloj platformi, biće vidljiv i na YouTube Shorts nalozima, a pomoću njega ćemo moći pominjati (tagovati) druge korisnike, koristiti ga u opisima snimaka, naslovima, komentarima.
„Želimo da osiguramo autorima da mogu kreirati identitet koji je jedinstven kao i njihov sadržaj, dok ćemo tako gledaocima povećati povjerenje da su u interakciji sa svojim omiljenim kreatorima“, napisano je na YouTube blogu.
Novitet će biti uveden postepeno, a YouTube će obavještavati svakog korisnika o tome kada opcija bude omogućena i dođu na red da izaberu niknejm.
Oni koji već imaju napravljen personalizovani URL svog kanala dobiće nadimak kreiran na osnovu te adrese, ali će imati opciju da ga promijene onda kada dođu na red.
Objašnjeno je da će neki autori na red doći prije drugih, a kriterijumi će biti faktori poput ukupne aktivnosti na YouTube-u, aktivnosti kanala i broja pretplatnika.
YouTube će ovim pokušati da privuče autore i kreatore sa drugih platformi. Do sada je korisnicima bilo potrebno 100 ili više pretplatnika da naprave prilagođen URL.
Analitičari komentarišu da je ovaj potez YouTube-a nova karta u partiji protiv TikTok-a koja dolazi u vrijeme kada se u Shorts ulažu velika sredstva i energija. Prošlog mjeseca najavljena je monetizacija YouTube Shorts kanala koja će omogućiti autorima da zarade 45 odsto prihoda od oglasa koji se prikazuju na njihovim snimcima.
YouTube je takođe dodao vodeni žig na Shorts snimke kada su objavljeni na drugom mjestu, kao i alate za editovanje dužih video snimaka u kratkim klipovima.