YouTube će omogućiti svojim kreatorima kratkih video snimaka (Shorts) da zarade mnogo više novca. Kompanija je objavila da će dijeliti prihod od oglasa sa kreatorima YouTube Shorts sadržaja, koji su glavni takmac kratkim snimcima na TikTok-u.
Promjene, koje stupaju na snagu „početkom sljedeće godine“, mogle bi da pomognu YouTube-u da preotme kreatore sa TikToka, gdje su se glavni influenseri žalili na niske isplate iz fondova.
„Ovo je prvi put da se nudi prava podjela prihoda za video zapise kratkog formata na bilo kojoj platformi u tako velikom obimu“, rekao je product direktor YouTube-a Nil Mahon tokom događaja na kojem je objavljena vijest.
Sa novim programom podjele prihoda od reklama, kreatori sa najmanje 1000 pretplatnika koji ostvare 10 miliona pregleda na Shorts-u u periodu od 90 dana mogu da se prijave za uključivanje u Partnerski program.
“Kao i TikTok, oglasi na Shorts-u se pojavljuju između video zapisa u feed-u (kompanija je počela da eksperimentiše sa oglasima u maju.) Prihod od reklama biće objedinjen i podijeljen među kreatorima”, rekao je Mohan.
Druga novost je da će YouTube početi da testira svoju funkciju za napojnice (tips), nazvanu Super Thanks, od sljedeće godine.
YouTube je, takođe, najavio novi nivo za Partnerski program koji treba da olakša kreatorima u ranoj fazi da počnu da unovče svoj sadržaj. Novi nivo, nazvan „Fan funding“, olakšaće pristup funkcijama poput Super Thanks i Super Chat, stikerima i pratiocima, rekao je Mahon.
Konačno, kompanija je otkrila Creator Music dio platforme u kojem će kreatori moći da kupe „pristupačne, visokokvalitetne muzičke licence koje im nude pun potencijal za zaradu“. Oni koji kupe licence će „zadržati isti udio u prihodu koji obično ostvaruju na video snimcima bez muzike“.
Creator Music će, takođe, ponuditi opciju korišTenja pjesama bez plaćanja unaprijed, a umjesto toga će kreator i autor muzike dijeliti prihod od videa.