Većina društvenih mreža, da bi monetizovala korisnike koje ima, prelazi u finansijski servis za onlajn trgovinu, kako bi se te kupovine mogle i odvijati.
U korist toga govori tendencija koju je uočio Google – da korisnici, naročito mladi, kada žele nešto da nabave, pretražuju po Instagram-u i TikTok-u, a ne na Google-u.
Naravno, među prvima reaguje TikTok, koji već testira nove mogućnosti na svom feed-u, kako bi povećao mogućnosti kad su u pitanju lokalno pretraživanje i šoping. Ta nova opcija je nazvana Nearby, a za sada se testira na tržištu u nekoliko azijskih zemalja. Nalazi se na glavnom ekranu pored postojećih opcija Following i For you.
Dok ti feed-ovi prikazuju sadržaj korisnika koje prate, odnosno sadržaj koji algoritam smatra da bi korisnicima mogao biti zanimljiv, na novom feed-u prikazivaće se lokalni sadržaj.
Svi oni koji za neke od potreba kao što su restoran, kafić, klub, najbliža prodavnica, umjesto u Google pretragu kucaju u TikTok, u ovom odjeljku feed-a dobiće opciju prikaza lokalnog sadržaja koji se nalazi u blizini.
Ovim potezom TikTok bi mogao uzeti dobar dio tržišta kompanijama kao što su Google, Instagram, Yelp i druge.
TikTok testira i opciju Shop, putem koje korisnici mogu pretraživati i kupovati različite proizvode.
Budući da su u pitanju strateški zanimljive opcije, nema sumnje da će ih prije ili kasnije vidjeti korisnici širom svijeta.