Sve manje tinejdžera koristi Facebook

Mladim ljudima Facebook je sve manje zanimljiv, pokazalo je istraživanje Istraživačkog centra Pew.

Iako je 2014. i 2015. godine na Facebook-u bilo čak 71 odsto mladih, prema najnovijem istraživanju sada je na toj društvenoj mreži samo 32 odsto tinejdžera starosti između 13 i 17 godina.

Jules Terpak, kreatorka Gen Z sadržaja, smatra da Facebook malo toga nudi Generaciji Z. I u internom dokumentu Facebook-a stoji da veliki broj mladih smatra da je Facebook mreža koja je namijenjena ljudima u četrdesetim i pedesetim godinama, te da je sadržaj koji se na ovoj društvenoj mreži plasira negativan i dosadan.

“Kultura koju njeguje prosječan korisnik Facebook-a jako se razlikuje od onoga što danas privlači Gen Z populaciju”, kazala je Terpak. Ona smatra da današnji tinejdžeri Facebook često povezuju sa svojim roditeljima.

Kako TechCrunch prenosi, tinejdžeri su imali negativno mišljenje o Facebook-u čak i 2013. godine, kada je 77 odsto njih koristilo tu društvenu mrežu. I u izvještaju istraživačkog centra Pew iz 2013. stoji da ti mladi ljudi na Facebook gledaju kao na pomoć i obavezu, a ne kao na uzbudljivu platformu koju mogu smatrati svojom.

Da popularnost Facebook-a nezaustavljivo opada kod mlađe populacije potvrdile su i informacije koje je otkrila zviždačica Frances Haugen. Naime, prema njenim dokumentima, broj tinejdžera na toj mreži smanjio se za 13 odsto od 2019. do 2021. godine, a očekuje se da će u naredne dvije godine pasti za još čak 45 odsto.

S druge strane, interesovanje mladih za druge platforme ide uzlaznom putanjom. Tako danas Instagram koristi oko 62 odsto tinejdžera, a YouTube oko 95 odsto njih.