Enhanced Phishing Protection je nova bezbjednosna funkcija na Windows 11 22H2, koja će upozoravati korisnike kada unesu lozinku za Windows u aplikacije ili na sajtove koji nisu sigurni.
Zašto je ovo značajno? Hakeri znaju itekako dobro da iskoriste ukradene podatke za prijavu u Windows naloge jer pomoću njih mogu da pristupe korporativnim mrežama te izvrše napad ili dalju krađu podataka.
Do lozinki najčešće dolase phishing napadima, a “pomažu” im i sami korisnici jer svoje lozinke čuvaju zapisane u programima za tekst, tabelama ili drugim nesigurnim aplikacijama.
Funkcija Microsofta pod nazivom “Poboljšana zaštita od phishinga” ima namjeru da spriječi ovakve scenarije tako što upozorava korisnike kada lozinku za Windows unose na nesigurne aplikacije ili veb sajtove.
SmartScreen ovog alata funkcioniše tako da identifikuje phishing sajtove i aplikacije i zatim upozorava i štiti korisnika da lozinku ne unese i izloži se opasnosti. Takođe, upozorava na štetnost ponovne upotrebe iste lozinke u bilo kojoj aplikaciji, ili na sajtu i lozinke unesene u Notepad, Wordpad ili Microsoft 365 aplikacije.
Trenutno je sistem Windows 11 22H2 jedini koji ima ovu novu funkciju.
U slučaju kada je funkcija dostupna, redoslijed stvari ide ovako: Microsoft prepoznaje kada unesete lozinku za Windows, a zatim će izdati upozorenje koje će od vas tražiti da lozinku izbrišete iz fajla koji nije bezbjedan, ili da je promijenite ako je unesena na neki sajt.
Opcije za zaštitu lozinki su onemogućene na Windows 11 22H2.
Kako da ih uključite? Idite na Start > Settings > Privacy & security > Windows Security > App & browser control > Reputation-based protection settings.
U dijelu Phishing protection imate dvije nove opcije – “Warn me about password reuse” i “Warn me about unsafe password storage“.
Kada je ova prva omogućena prikazaće se upozorenje kada unesete svoju lozinku za Windows na veb sajt, bez obzira da li je regularan ili osumnjičen za phishing. Omogućavanje druge opcije uključiće vam upozorenje kada unesete lozinku u aplikacije Notepad, Wordpad i Microsoft Office i pritisnete enter.