Meta VR oprema će biti dostupna širom svijeta

Jedan od ranih koraka Marka Zuckerberga prema stvaranju metaverzuma mogao bi biti fizički, a ne virtuelni.

Meta, kompanija za društvene mreže ranije poznata kao Facebook, raspravljala je o otvaranju maloprodajnih trgovina koje će se na kraju proširiti po svijetu. Trgovine će se koristiti za edukaciju ljudi o uređajima koje proizvodi Reality Labs, kao što su slušalice i naočale za virtuelnu.

Ovi su uređaji ulaz u metaverzum, futuristički digitalni svijet u kojem ljudi gotovo neprimjetno prelaze iz virtuelne u proširenu stvarnost. Gospodin Zuckerberg, osnivač i izvršni direktor Facebooka, prije nekoliko dana je preimenovao svoju kompaniju u Meta i iznio svoju viziju metaverzuma kao sljedeće društvene platforme. Trgovine će pomoći ljudima pokazati da virtualna stvarnost i proširena stvarnost mogu biti zanimljive i impresivne, baš kako to vidi Zuckerberg.

Prema dokumentima koje je pregledao The Times, trgovine imaju za cilj učiniti svijet “otvorenijim i međusobno povezanijim”. Oni su takođe, prema dokumentima, dizajnirani da izazovu emocije kao što su “znatiželja, bliskost”, kao i osjećaj “gostoljubivosti”. 

Rasprava o fizičkim trgovinama prethodila je Facebookovom rebrandingu nekoliko mjeseci, a ozbiljan rad na inicijativi započeo je prošle godine. Ali ako Meta krene sa trgovinama, to će biti prvi korak za tehnološkog diva koji će postojati prvenstveno digitalno. Njihove aplikacije koristi više od 3,5 milijardi ljudi koji koristi njegove aplikacije kao što su Facebook, Instagram, WhatsApp i Messenger.

Portparolka Mete je odbila komentarisati ove navode

Skepticizma prema metaverzumu takođe ima u izobilju. Dok je Meta Reality Labs u prošlosti imao skroman uspjeh s Oculus Quest 2, jeftinim slušalicama koje su bile popularne prošle godine, VR ostaje tržišna niša za hobiste i entuzijaste. Hardver je često skup i težak za korištenje.

“Udaljeni smo najmanje pet do deset godina od potpuno formiranog Meta proizvoda ili usluge”, rekao je Tim Durdenger, profesor na Tepper School of Business Univerzitetu. Dodao je da je ono na čemu je Meta radila slično igri Second Life za PC iz ranih 2000-ih, nazvavši je “drugom šansom za uslugu sličnu Second Lifeu, ali nadamo se uzbudljivijom”.

Međutim, Zuckerberg je rekao da vidi trenutak za ono što vjeruje da će biti sljedeća velika promjena u kompjuterskim platformama.. U budućnosti, aplikacije više neće poštovati ​​pravila koja diktiraju Apple i Google.

Tehnološke kompanije koje otvaraju vlastite trgovine nisu ništa novo. Gateway, proizvođač PC kompjutera, imao je vlastite trgovine 1990-ih. Apple ima maloprodajne trgovine u kojima ljudi mogu testirati uređaje i dobiti odgovore na svoja pitanja. Microsoft, Amazon i drugi takođe su otvorili svoje trgovine.

Posljednjih godina Meta je eksperimentisala s fizičkom maloprodajom. Kompanija je otvorila pop-up kioske na aerodromima kako bi predstavila svoje Oculus proizvode.

Ako nove Meta trgovine nastave s radom, tu će biti proizvodi kao što su Portal uređaji za telekonferencije. Oni ljudima omogućuju video chat putem Facebooka – kao i Oculus slušalice. Trgovine takođe mogu imati sunčane naočale koje je dizajnirao Meta s Ray-Banom koje ljudi mogu koristiti za fotografije i videozapise.