Kompanija Google izmijenila je algoritam za pretragu kako bi spriječila visoko rangiranje vijesti čiji su glavni aduti ključne riječi, a ne kvalitet sadržaja.
Google zapravo cilja na „mamac za klikove“, odnosno clickbait. Iako u kompaniji nisu naveli da je u pitanju „obračun“ sa autorima clickbait naslova, stručnjaci navode da je to i više nego očigledno, te da je itekako pozitivno. Ističu da kompanija time štiti korisnike od neistinitih i nekvalitenih sadržaja koji se nerijetko kriju iza takvih naslova.
Nije nikakva tajna da je do sada bolje rangiran bio sadržaj koji je optimizovan za pretraživače (SEO), što znači da su autori tih tekstova samo morali voditi računa da koriste ključne riječi, što im je automatski donosilo bolju poziciju tokom pretrage.
Tako se dešavalo da među najbolje rangiranim budu sadržaji koji su potpuno irelevantni i koji zapravo uopšte nisu od koristi onima koji traže određene informacije. Pošto bi cilj svake kompanije trebalo da bude da korisnicima pruži što bolju uslugu, ovakav potez Google-a na neki način je i očekivan.
Ovo unapređenje algoritama trebalo bi pozitivno uticati na autore, u smislu da plasiraju pouzdanije informacije. Takođe, jedan od ciljeva koje Google želi da postigne je davanje prednosti sadržaju koji „ljudi pišu za ljude“, a ne onom koji piše vještačka inteligencija (AI).