Google pokušava ljude učiniti otpornim na dezinformacije

Nećete vjerovati šta će se desiti sa naslovima koji počinju baš ovako. Google je odlučio da se pozabavi ovim stvarima u internet vijestima koje vas navlače kroz tzv. “clickbait” da ih pročitate.

Formalno, nezadovoljstvo “prevarenih” čitalaca nije razlog ovoj akciji, već famozni “fakenews” odnosno lažne vijesti koje su apostrofirane kao veliki problem poslednjih godina.

Cilj je da se izmijenjeni algoritam za pretragu kako bi se spriječi visoko rangiranje sajtova i stranica koje promovišu netačne, neverifikovane i lažne vijesti. Uz njih će “stradati” i oni koji koriste “clickbait” naslove, što često nije neka razlika od lažnjaka, ali ne samo to.

Naime, takozvana optimizacija prema pretrazi je činila da bujaju sajtovi koji kopiraju sadržaj drugih, ali ga nakrcaju određenim ključnim riječima, koje utiču na to da budu bolje rangirani u pretrazi na Google, koji ih izbacuje na višoj poziciji, jer te riječi odgovaraju onome što korisnici kucaju u pretraživač.

Google je najzad riješio da ovome stane na put i da korisnicima koji upotrebljavaju njihovu platformu omogući olakšano pronalaženje kvalitetnih informacija. Ovo je u neku ruku javni problem, jer Google je toliko dominantan da se više od 90% svih upita obavlja upravo preko ovog pretraživača.

Naravno, ostaje pitanje kako će se rangirati famozni kvalitet i opasnost da će se sve preusmjeravati na provjerene medije koji su u vlasništvu krupnog kapitala, dok će se nešto što nije zvanični narativ, iako tek treba da se pokaže kao istina koja će isplivati, smatrati “neprovjerenim izvorom”.