Nakon oštre reakcije italijanske agencije za zaštitu podataka Garante per la Protezione dei Dati Personali (GPDP), TikTok je odlučio da odloži sporno ažuriranje politike privatnosti.
Problematično je to što bi ovo ažuriranje omogućilo prikazivanje ciljanih oglasa na osnovu aktivnosti korisnika, bez njihove saglasnosti.
Iako je TikTok u ranijoj najavi naveo da će se od 13. jula oslanjati na svoje “legitimne interese” kao pravnu osnovu da koristi aktivnosti na toj društvenoj mreži za personalizaciju oglasa korisnika koji imaju 18 ili više godina, nakon reakcije italijanske agencije taj plan je prolongiran. Agencija je upozorila TikTok da bi takvom promjenom politike privatnosti prekršila zakone o zaštiti podataka.
“Lični podaci koji se čuvaju na uređajima korisnika ne mogu se koristiti za profilisanje tih korisnika i slanje personalizovanih oglasa bez njihovog pristanka”, navode iz GPDP-a. Ističu da planirana promjena TikTok-a nije kompatibilna sa direktivom EU i sa italijanskim zakonom o zaštiti podataka.
“Oba pravna instrumenta eksplicitno navode da je saglasnost vlasnika podataka jedini pravni osnov za čuvanje informacija, ili dobijanje pristupa informacijama koje su već sačuvane”, naglašavaju iz GPDP-a.
Inače, ažuriranje personalizovanih podešavanja za oglase trebalo je da obuhvati korisnike koji žive u Evropskom ekonomskom prostoru, Velikoj Britaniji i Švajcarskoj.