Glavna karakteristika novog centra za privatnost je ta što ćete u njemu moći ograničiti praćenje vaših internet aktivnosti.
Kompanija Meta, vlasnik Facebook-a i Instagram-a, odavno je na lošem glasu zbog agresivnog sakupljanja korisničkih podataka koje se poslije koriste da bi se bolje plasirali oglasi. I takvo ponašanje je izazvalo i pad broja korisnika, posebno na Facebook-u.
Sada planiraju da stanje poprave testiranjem opcije Privacy Center, koja je za sada dostupna isključivo korisnicima desktop računara u SAD. Ukoliko se testiranje pokaže kao uspješno, ova opcija bi se mogla pojaviti i kod drugih korisnika.
Zbog toga centar za privatnost nismo mogli isprobati, ali ono što se zna jeste da je zamišljen kao mjesto na kom je moguće pronaći informacije u vezi sa privatnošću na Facebook-u i podacima koje preko njega skupljaju o korisnicima. Oni će se moći informisati o bezbjednosti naloga, dijeljenju informacija, korištenju, reklamama i pravilima privatnosti.
Izvještaji iz SAD kažu da nova opcija podsjeća na onu koju koristi Google. Moguće je saznati na koje načine Meta obrađuje podatke koje dijelite, te podešavanjem pojedinih stavki prilagoditi nivo bezbjednosti.
Dio na koji treba obratiti najveću pažnju je Collection and Use, odnosno kategorije za sakupljanje i korištenje podataka. U prvoj se objašnjava kako Facebook i sve aplikacije povezane sa njim sakupljaju vaše podatke, dok druga objašnjava gdje ti podaci idu. Takođe, biće zanimljiva i kategorija u kojoj se objašnjava kako funkcionišu reklame.