Kreiranje lista najbitnijih i najprofitabilnijih uređaja i aplikacija u IT industriji karakterisitično je za kraj svake godine, a jedna od njih sugeriše da smo na aplikacije u 2021. potrošili 133 milijarde dolara!
U odnosu na prošlu godinu, zabilježen je rast potražnje od 20%. Godišnju analizu pogledajte na Sensor Tower.
Da korisnici uređaja kompanije Apple više novca troše na aplikacije, pokazuje podatak da su u ovoj prodavnici potrošili 85,1 milijardu dolara, što je za 17,7% više nego prošle godine.
Istovremeno su Android korisnici u Google Play prodavnici „ostavili“ 47,9 milijardi dolara od kupovine aplikacija. U procentima, to je za 23,5% više nego tokom 2020. godine.
Kada su u pitanju društvene mreže, na prvom mjestu po broju preuzimanja je TikTok koji će do kraja godine održati dominaciju. U prvih 11 mjeseci 2021. godine, ova aplikacija je premašila 3 milijarde dolara prihoda. Do kraja godine, Sensor Tower predviđa da će aplikacija dostići rekordnu zaradu od 3,8 milijardi dolara.
Na Google Play-u, Facebook je na vrhu liste sa oko 500,9 miliona instalacija samo u toj internet prodavnici. Kada se sabere broj preuzimanja sa obe platforme (iOS i Android) do kraja godine aplikacija će imati oko 624,9 miliona instalacija, što je pad od 12% na godišnjem nivou sa 707,8 miliona.
U godini na izmaku korisnici nisu štedjeli ni novac na igrice. Očekuje se da će zarada od igrica do kraja decembra dostići 89,6 milijardi dolara iz App Store-a i Google Play-a.
Honor of Kings je iOS igra s najvećom zaradom. Inkasirali su 2,9 milijardi dolara, što je porast od 16 odsto na godišnjem nivou. Ovo je prva mobilna igra koje je dostigla zaradu sa deset nula.
Naslov s najvećom zaradom na Google-ovoj platformi ponovo je Coin Master, čiji je prihod povećan za 13 odsto na godišnjem nivou na skoro 912 miliona dolara u odnosu na ukupno 809,8 miliona dolara u prošloj godini.