Singapur je svoj sistem gradskog prevoza toliko unaprijedio da su se na ulicama pojavili prvi autobusi bez vozača.
Tokom probnog perioda od tri mjeseca, dvije linije će biti puštene u testni pogon, a uporedo će biti sakupljane sve informacije o radu autobusa, problemima na koje nailaze, o stepenu bezbjednosti putnika i slično.
Tek po isteku ovog perioda, biće donesena konačna odluka koja se ogleda u odgovoru na pitanje – da li su ovi autobusi isplativi i upotrebljivi?
Ideja za ovakav projekat je rođena u kompaniji ST Engineering, njenu realizaciju sprovela kompanija GPS Lands.
Postoje dva tipa ovakvih autobusa – minibusevi koji su dugački sedam metara i imaju po deset sjedišta, i autobus dužine 12 metara sa 26 sjedišta.
Inače, tokom 2019. godine u Singapuru je usvojen Technical Reference 68 (TR 68), set nacionalnih standarda za putokaze, a sve u cilju bezbjednog razvijanja vozila kojima vozač nije potreban. Ostaje da vidimo da li će se u toku ove godine na ulicama zvanično pojaviti ovi autobusi kao redovne linije gradskog saobraćaja.