BlackBerry – Kraj jedne ere i velikog brenda

Prije 20-ak godina bio je dominantno ime na tržištu mobilnih uređaja, a sada su dani globalne popularnosti prošlost.

Početkom 1999. godine, ovaj brend je postao apsolutni hit, nudeći nešto što niko od njegovih konkurenata nije mogao da ponudi: e-poštu u pokretu. Ovaj model postao je najpopularniji zahvaljujući fizičkoj QWERTY tastaturi, koju su korisnici širom svijeta voljeli. Pored toga, imao je i opciju BlackBerry Instant Messenger servisa.

BlackBerry je definitivno veliko ime, koje se 21 godinu uspješno držalo na tržištu mobilnih uređaja. U vrijeme kada su mobilni uređaji imali oko 15 tipki, ovaj brend je uspio da cijelu tastaturu smjesti na mali mobilni uređaj. Možemo reći da su upravo oni pioniri u razvoju mobilnih telefona.


Svijetla budućnost je bila pred njima, ali tvrdoglavost kompanije da ostane vjerna svom konceptu pokazala se kao pogrešna odluka.

Fizički izgled telefona nije bio jedini inovativni potez. Bili su korak ispred drugih i u pogledu razvoja softvera. Slobodno možemo reći da su postavili kamen temeljac za razvoj budućih aplikacija. Danas imamo notifikacije za skoro sve vrste akcija naših prijatelja na pametnim telefonima, a to je BlackBerry predstavio 2005. godine, u vidu obavještenja da je primalac pročitao poruku pošiljaoca.

U vremenima kada se tehnološke inovacije svakodnevno mijenjaju, one prve se vrlo brzo zaboravljaju ili postanu podrazumijevane. Prvi koraci kompanija Apple i Google pokazali su se kao jedini ispravan smjer kada je u pitanju razvoj tržišta mobilnih telefona. BlackBerry je i dalje odbijao nova pravila igre. Fizička tastatura na pametnim telefonima, korisnicima više nije bila toliko zanimljiva. 

Finansijski krah je bio na pomolu, te se kompanija 2016. godine odlučuje da više neće praviti sopstvene uređaje. BlackBerry tada preuzima kompanija TCL. QWERTY tastatura i dalje ostaje na telefonima, ali se ipak uvodi Android sistem. Tada su imali plan da BlackBerry predstave kao najsigurniji pametni telefon na tržištu. Korisnicima su ponudili punu kontrolu privatnosti i olakšali su proces oduzimanja i dodavanja odobrenja za korištenje hardverskih komponenti. U toj trci, slijedili su ih Apple i Google, tako da BlackBerry ubrzo gubi i ovu rundu.

Loše poslovne odluke su slijedile jedna za drugom. Loša prodaja smanjivala je mogućnost ulaganja u nove ideje i inovacije. TCL-ova licenca je istekla 2020. godine. Tada kompaniju preuzima Onward Mobility, koji se prošle godine udružio sa proizvođačem FIH Mobile.

Svi korisnici koji koriste nove BlackBerry uređaje na podršku mogu računati do 31. avgusta 2022. godine – nakon čega i taj segment prestaje.

Da li će BlackBerry sa novom kompanijom na čelu ipak napraviti iskorak u svojim potezima, ostaje da se vidi. Ukoliko slijede korake koje je napravila Nokia, možemo očekivati da se kao feniks podigne iz pepela.