YouTube mijenja politiku o videima u kojima se psuje

YouTube preispituje pristup sadržaju u kojem ima psovki, odnosno malo živopisnijem načinu izražavanja, kako se to ublaženo kaže.

Iz Google-a je za The Verge potvrđeno da YouTube “pravi određena prilagođavanja” u politici prema vulgarnostima koja je objavljena u novembru nakon povratnih informacija od strane kreatora sadržaja.

To pravilo ograničava ili uklanja oglase na video snimcima u kojima neko psuje u prvih 15 sekundi ili ima „fokusiranu upotrebu“ nepristojnih riječi u cijelom snimku, i garantovano će potpuno demonetizovati klip, ako se psovka ili dogodi u prvih sedam sekundi ili dominira sadržajem.

Iako ta politika ne bi nužno trebalo da bude problem sama po sebi, YouTube primjenjuje kriterijume i na one video snimke koji su objavljeni prije nego što je novo pravilo stupilo na snagu.

YouTube je demonetizovao stare video sadržaje za kanale kao što je RTGame. Producenti nisu imali uspjeha u žalbi na ove odluke, a kompanija neće dozvoliti autorima da urede ove video zapise kako bi ih eventualno prepravili.

Komunikacija je, takođe, predstavljala problem, piše Engadget, jer YouTube obično ne kaže prekršiocima gdje su tačno pogriješili, a kreatori obično saznaju za ažurirane smjernice tek nakon što im klip bude demonetizovan. Mnogi su zabrinuti i zbog nedosljednosti, pojedini video snimci su označeni, dok drugi nisu, a remonetizovani video može izgubiti taj prihod dan kasnije.

YouTube nije pojasnio šta tačno planira da promijeni, tako da nije jasno da li će revidirana politika zadovoljiti one na koje to utiče. Neizvjesnost ne izaziva nužno odlazak sa ove platforme na neku drugu, ali navodi neke kreatore video zapisa da smanje svoju zavisnost od YouTube-a kao izvora prihoda.