Yandex-ova AI može da otkrije kako se osjećate

Ruska kompanija Yandex predstavila je novu neuronsku mrežu koja može da prepozna emocije korisnika na osnovu njihovog glasa, što dodatno unapređuje njene mogućnosti u virtuelnim operaterima i glasovnim asistentima.

Programeri su istakli da novi proizvod zasnovan na vještačkoj inteligenciji (AI) može biti revolucionaran u kreiranju virtuelnih operatera u kol centrima ili glasovnih asistenata, navodi se u izvještaju Komersanta.

Yandex-ova neuronska mreža posjeduje sposobnost da prepozna nepristojan jezik, negativan ton i neformalne izjave, kao i da identifikuje pol govornika i analizira njegove fraze tokom dijaloga. U perspektivi, ova tehnologija će biti u stanju da prepozna čak i nesigurnost i sarkazam u glasu.

Ključna prednost neuronske mreže je njena sposobnost brzog odgovora na hitne konfliktne situacije s klijentima, budući da je opremljena za analizu emocija direktno tokom razgovora.

Vještačka inteligencija će, na primjer, automatski generisati izvještaj za menadžment ukoliko zaključi da je ljudski operater bio grub prema klijentu. Takođe će analizirati razgovore kako bi se identifikovale teme ili formulacije operatera koje izazivaju negativne emocije kod klijenata, pružajući dublji uvid u dinamiku komunikacije i moguće oblasti za unapređenje.