X uvodi godišnju pretplatu za nove naloge

Otkako je promijenila vlasnika i ime, društvena mreža X (ranije Twitter) uvodi mnoštvo novina, a jedna od njih je usmjerena na smanjivanje broja novih bot naloga. 

Trenutni program se zove “Not A Bot”, i predviđa da se za svakog novog neverifikovanog korisnika plaća pretplata. Ovaj pilot projekat se testira u dvije zemlje, Filipinima i Novom Zelandu. 

Pretplata je simbolična i iznosi jedan dolar godišnje, a osim toga nalozi se moraju verifikovati putem brojeva telefona, kako bi dokazali da su “stvarni”.  Korisnici koji ne izvrše ovu verifikaciju moći će samo da konzumiraju sadržaj drugih korisnika, bez mogućnosti objavljivanja sopstvenih postova.

Ovakva opcija ide u nešto drugačijem smjeru od one koja je ostvarena ranije ove godine, da sadržaj na tviteru neće moći vidjeti oni koji nisu ulogovani na X. Oni koji bi dobili link sa te mreže i željeli da ga vide, bili bi preusmjereni na početnu stranu sa napomenom da otvore nalog ili se uloguju, ukoliko te uslove već ne ispunjavaju. 

Kritika da se preko ove društvene platforme šire lažne vijesti jedan je od pritisaka na Muskove projekte sa X. Zbog toga je borba protiv botova postala prioritet za njega, pa je objavljivano da će biti uklonjeni nalozi koji su bili neaktivni u protekloj godini dana, a isto tako su brisani nalozi za koje je utvrđeno da su dio kampanja širenja lažnih informacija.