TikTok novim potezom postaje ozbiljan konkurent YouTube-u

Platforma TikTok omogućila je nekim korisnicima da na svoje profile aplouduju video snimke dužine do 60 minuta, što bi moglo da predstavlja ozbiljnu konkurenciju za YouTube i druge video striming servise.

Iako nije sasvim jasno u kojim dijelovima svijeta je ova nova mogućnost dostupna, niti kada će postati šire dostupna, iz TikTok-a su za TechCrunch potvrdili da je funkcija omogućena manjem broju korisnika bez planova za brzu širu implementaciju.

Ova nova funkcija je dio najnovijih napora kineske kompanije ByteDance, vlasnika TikTok-a, da proširi ponudu svog glavnog proizvoda, posebno u trenutku kada je rast broja korisnika usporen. TikTok je od svog lansiranja 2016. godine prošao kroz nekoliko faza produžavanja dozvoljenog trajanja video snimaka – prvo na 60 sekundi, zatim na 10 minuta, dok neki kreatori sada mogu snimati i video klipove od 15 minuta.

Uvođenje mogućnosti snimanja videa od 60 minuta stavlja TikTok u direktnu konkurenciju sa YouTube-om, omogućavajući kreatorima sadržaja da plasiraju detaljnije tutorijale i druge vrste popularnih vlogova koje su do sada bile domen YouTube-a. TikTok se tako pridružuje Instagram Reels-u i YouTube Shorts-u, koji svojim korisnicima već nude slične opcije.

YouTube trenutno nadmašuje TikTok po ukupnom broju korisnika u SAD. Prema statistikama, 80 odsto odraslih Amerikanaca koristi YouTube, dok 33 procenta koristi TikTok, navodi Business Insider. Međutim, TikTok ima prednost među mlađom populacijom, gdje 62 odsto korisnika uzrasta od 18 do 29 godina koristi ovu platformu, u poređenju sa 93 procenta za YouTube.

TikTok je ipak ispred YouTube-a po dužini trajanja pregleda. Predviđanja za 2024. godinu sugerišu da će korisnici TikTok-a provoditi u prosjeku 55 minuta dnevno na toj platformi, što je pet minuta više od prosjeka za YouTube. Ova statistika ukazuje na to da TikTok uspijeva da zadrži pažnju svojih korisnika duže, što može biti značajna prednost u borbi za tržišni udio.