Imate sjajnu ideju za startap i sigurni ste da bi vaša firma ostvarila veliki uspjeh. Pogledajte šta vam je zaista najpotrebnije da biste to i postigli u TED talku-u koji je pripremio Bill Gross.
Možete li sa sigurnošću reći šta je ključ poslovnog uspjeha? Da li je to dobra ideja? Ili ipak tim visokomotivisanih ljudi? Dovoljno novca ili razrađen biznis model?
Bill Gross je u toku karijere pokrenuo više od stotinu startapa, ali mnoge od njih je morao da ugasi, što ga je potaknulo da bolje istraži koji faktori određuju sudbinu biznisa. Krenuo je od pet osnovnih: ideja, poslovni model, finansije, tim i tajming.
Zar ne mislite i vi da je ideja najbitnija? I sâm uvjeren u moć ideje, Gross je svoju kompaniju nazvao Idealab. Ali znajući koliko njegovih poslova je moralo da se ugasi jer nisu zaživjeli na tržištu, shvatio je da ona nije ključni faktor uspjeha.
Poredeći kompanije koje su ostvarile nevjerovatan rast od momenta kada su se pojavile i one koje nisu mogle da uhvate zamah i nametnu se potrošačima, došao je do sljedećeg zaključka. Najbitniji od pet faktora uspjeha jeste – tajming.
Airbnb se pojavio u vrijeme recesije, kada je ljudima širom svijeta bio potreban dodatni izvor prihoda. Situacija je slična i kad je riječ o Uberu. S druge strane, YouTube se pojavio u momentu kada smo dobili širokopojasni internet. Njegovi osnivači u početku nisu ni imali definisan poslovni model, a sada zarađuje 15 milijardi dolara godišnje.
Tako je Gross došao do ove formule uspjeha: tajming 42%, tim/realizacija 32%, ideja 28%, poslovni model 24% i ulaganja 14%.