Očuvanje privatnosti tokom surfanja internetom može biti izazovan zadatak, posebno zbog oglasa koji prate vaše aktivnosti kako bi vam ponudili proizvode.
Međutim, Google Chrome sada omogućava veću kontrolu nad ovim oglasima putem novih Ad Privacy podešavanja koja vam omogućavaju da bolje zaštitite svoju anonimnost.
Ova nova funkcionalnost vam omogućava da kontrolišete tri ključna aspekta oglasa: teme oglasa, oglase predložene na sajtovima i mjerenje oglasa. Teme oglasa se odnose na identifikaciju tema iz vaše nedavne istorije pregledanja, koje zatim sajtovi koriste za personalizaciju oglasa. Oglasi predloženi na sajtovima se baziraju na sajtovima koje ste posjetili, tako da algoritam predviđa vaše interesovanje i generiše povezane oglase. Mjerenje oglasa omogućava dijeljenje vaših podataka između sajtova kako bi ocijenili efikasnost svojih reklamnih kampanja.
Sve ove opcije su podrazumjevano uključene, ali možete ih isključiti ako želite da ograničite dijeljenje informacija. Postavljanje ovih opcija je jednostavno i zahtjeva samo nekoliko trenutaka.
Da biste prilagodili privatnost oglasa u Chrome-u, pratite ove korake:
- Kliknite na meni sa tri tačke u gornjem desnom uglu Chrome-a.
- Izaberite “Settings” (Podešavanja).
- Pomjerite se nadole i potražite opciju “Ad Privacy” (Privatnost oglasa) u meniju sa lijeve strane.
- Kliknite na “Ad Privacy” i pojaviće se podopcije za “Ad topics” (Teme oglasa), “Site-suggested ads” (Oglasi predloženi na sajtu) i “Ad measurement” (Mjerenje oglasa).
- Izaberite koje opcije želite isključiti.
Važno je napomenuti da ova podešavanja utiču samo na pregledanje na računaru i neće uticati na postavke oglasa na vašem Google nalogu ili na mobilnim uređajima. Za te aspekte privatnosti morate prilagoditi postavke zasebno.
Osim ovih podešavanja u Chrome-u, postoje i drugi koraci koje možete preduzeti kako biste dodatno zaštitili svoju privatnost dok surfate internetom, jer oglasi su samo jedan dio šire slike privatnosti na mreži.