Opcija “Cached” više ne postoji

Googleova odluka da ukloni mogućnost pristupa keširanim podacima internet stranica, poznatu kao “Cached”, izazvala je reakcije korisnika širom svijeta.

Ova funkcija, koja je omogućavala pregledanje stranica na način na koji ih vidi Google, sada je zvanično uklonjena iz rezultata pretrage.

Potvrdu o ukidanju ove funkcije dao je Google putem društvene mreže X, objašnjavajući da su se stvari u tehnologiji toliko poboljšale da keširani prikaz više nije neophodan. Iako je ova odluka iznenađujuća za mnoge korisnike, naznake da će se to dogoditi postoje već neko vrijeme.

Keširani prikaz nije bio samo koristan za situacije kada stranice nisu mogle da se učitaju na standardan način. Bio je od velike pomoći i za profesionalce koji se bave SEO optimizacijom, omogućavajući im praćenje promjena na sajtovima ili analizu konkurencije. Takođe, keširani prikaz je bio dragocjen alat za novinare i čitaoce, omogućavajući im uvid u izmjene na internet stranicama i praćenje vijesti.

Iako Google nema trenutne planove za zamjenu ove funkcije, postoji nada da će dodati linkove do internet arhive sajtova, kako bi korisnici mogli pratiti kako su se stranice mijenjale tokom vremena. Međutim, portparol kompanije ističe da za takvo nešto nema garancije.

Uklanjanje opcije “Cached” možda je korak unazad za korisnike koji su se oslanjali na ovu funkciju za različite svrhe, ali ukazuje na stalnu evoluciju tehnologije i promjene u načinu na koji pristupamo internetu.