NFT ili nezamjenjivi tokeni će se uskoro pojaviti na Instagram-u, a nakon toga vjerovatno i na Facebook-u, stoji u objavi kompanije Meta, koja kaže da je u toku testiranje ovih mogućnosti na ovim platformama.
Ako vam skraćenica NFT ništa ne znači, da objasnimo: u pitanju je jedinstvena kriptovaluta, koja je kao i druge bazirana na blokčejn tehnologiji, ali su potpuno jedinstveni i nemoguće ih je mijenjati za nešto drugo.
U čemu je onda kvaka? Onako kako je NFT zamišljen, to je dobar postupak da se umjetnička djela nastala u različitim medijima ili razna „tehnološka baština“ poput prvog tvita ikad napisanog, pretvori u token, a potom prodaju putem sličnih mehanizama digitalne trgovine. Još jednostavnije, tokenizacija nekog digitalnog djela je sertifikacija o vlasništvu.
Šef Instagram-a Adam Moseri u videu je objasnio da je ovaj potez motivisan pitanjem kreatora (da, ovo ste već čuli) i željom da se onima koji stvaraju popularan sadržaj omogući da od toga zarađuju. Načini zarađivanja su brojni, ali nepredvidljivi, a jedan od doprinosa koji Instagram želi da ponudi je NFT, u početku u manjem obimu, kako bi provjerio iskustva i na njima bazirao dalji razvoj ideje.
Za početak, manja grupa američkih korisnika imaće mogućnost da dijeli NFT na svom feed-u, pričama i u porukama, a detalji o NFT se prikazuju na sličan način kao označeni profili i proizvodi i nazivaju se „digitalni kolekcionarski predmeti“. Klikom na oznaku prikazaće se detalji poput imena kreatora i vlasnika.