Kompanija m:tel, učestvujući u kampanji „Jačanje medijske pismenosti djece u Republici Srpskoj“, još jednom potvrdila svoju društveno odgovornu ulogu u razvijanju svijesti kod mladih o važnim temama koje se tiču medija, interneta i javnog prostora.
U okviru kampanje “Jačanje medijske pismenosti djece u Republici Srpskoj”, kao zajedničke aktivnosti Ministarstva prosvjete i kulture RS, Ministarstva saobraćaja i veza RS te Republičkog pedagoškog zavoda RS i kompanije m:tel kao partnera, početkom ove godine raspisan je konkurs medijske pismenosti za osnovne škole u Republici Srpskoj. Na konkurs je pristiglo ukupno 18 projekata iz 15 osnovnih škola, a cilj konkursa je bio jačanje svijesti kod djece školskog uzrasta o o razumijevanju uloge medija, boljem shvatanju medijskih poruka i zaštite djece od negativnih sadržaja, ali i jačanje tehničkih kapaciteta škola.
U Administrativnom centru Vlade Republike Srpske, 14. aprila su uručene nagrade i zahvalnice za najuspješnijih pet projekata ovog konkursa. Nagrađene su škole sa Pala, iz Vlasenice, Jošavke, Banjaluke i Bijeljine.
Kompanija m:tel obezbijedila je nagrade – tri računara i dva tableta za pobjednike, koje su školama uručili ministar prosvjete i kulture Republike Srpske Natalija Trivić, ministar saobraćaja i veza Republike Srpske Nedeljko Ćorić, te generalni direktor m:tel-a Marko Lopičić.
Ćorić je istakao da je jačanje medijske pismenosti kod djece značajno jer sprečava negativan uticaj koji na njih mogu imati informacije iz medija, te naveo da je cilj kampanje i da se ojačaju materijalno-tehnički kapaciteti u osnovnim školama, kao i da se roditeljima i djeci pomogne da na odgovarajući način koriste medije.
“Projekat će biti nastavljen i u narednoj školskoj godini, a cilj nam je da preko stručnih lica edukujemo nastavnike kako bi stekli kompetencije i mogli da ih prenose na učenike, roditelje i širu javnost”, rekao je Ćorić.
Trivić je ukazala na činjenicu da je medijska pismenost aktuelno pitanje u vrijeme modernih tehnologija, te da je neophodno djecu usmjeravati na pozitivne strane upotrebe ovih tehnologija.
“Takođe ih moramo upozoriti na opasnosti koje vrebaju na internetu, odnosno koje su dostupne putem društvenih mreža”, rekla je Trivić.
Lopičić je čestitao učesnicima i pobjednicima te naglasio je da ova kompanija u kontinuitetu ulaže u bezbjednost najmlađih na internetu, ali i generalno u bezbjednost svih informacionih i telekomunikacionih resursa.
“Potpuno je prirodna veza m:tel-a, kao telekomunikacione kompanije, i ove kampanje kojom se nastoji ne samo promovisati važnost medijske pismenosti naših najmlađih, nego što je i najvažnije – na pravi način edukovati mlade generacije o ovoj važnoj temi”, naglasio je Lopičić i dodao da je Ministarstvo saobraćaja i veza Republike Srpske važan partner kompanije u poslovanju i mnoštvu projekata koje zajedno realizuju, što je slučaj i sa Ministarstvom prosvjete i kulture RS, s kojim decenijama unazad njeguju odličnu saradnju kada je u pitanju fokusiranost na znanje, obrazovanje i kulturne vrijednosti.
“Uzevši u obzir činjenicu da su danas medijska i informatička pismenost u neraskidivoj vezi, te da je nesporna velika uloga medija u odrastanju dece, najvažniji cilj jeste upravo pripremanje najmlađih da budu vešti u pristupu i kritičkom razmišljanju o svim vrstama medija. Ujedno, ovo je još jedan od razloga zbog kojih je kompanija m:tel prepoznala važnost realizovanog projekta u osnovnim školama”, rekao je Lopičić.
Važnost aktivnog uključivanja mladih u ovakve i slične projekte, jedan je od prioriteta koji bi trebalo da budu u fokusu kako institucija, tako i samih obrazovnih ustanova, medija, ali i roditelja i svih ostalih subjekata koji imaju uticaj na svijest i odrastanje mladih.