Meta najavila da Instagram i Facebook možda neće biti besplatni

Kompanija Meta, koja upravlja društvenim mrežama Facebook i Instagram, razmatra plan u vezi sa korisnicima u Evropskoj uniji koji bi mogli morati da plaćaju mјesečnu pretplatu kako bi izbjegli prikazivanje personalizovanih oglasa. 

Prema ovom planu, korisnici bi mogli biti suočeni sa mјesečnim troškom od oko 10 evra za Facebook ili Instagram naloge na ličnim računarima, uz dodatnih šest evra za svaki dodatni povezani nalog. Korisnici mobilnih telefona bi, s obzirom na uključene provizije od strane Apple i Google prodavnica aplikacija, plaćali oko 13 evra mјesečno za korišćenje ovih platformi.

Ova promјena djelimično proizilazi iz prethodnih regulatornih problema. Irska regulatorna agencija DPC je ranije ove godine kaznila kompaniju Meta sa 390 miliona evra, zaključivši da kompanija nema pravo da korisnicima u EU šalje reklame na osnovu njihovih online aktivnosti bez prethodne saglasnosti. U odgovoru na ovo, Meta je najavila da će tražiti od korisnika u EU saglasnost prije nego što im prikaže ciljane oglase.

Odluka o naplati mjesečne pretplate za isključenje reklama može imati značajne posljedice za korisnike ovih društvenih mreža, budući da će mnogi morati da odluče između besplatnog korištenja sa personalizovanim oglasima i plaćanja za “ads-free” verziju. 

Ova inicijativa, takođe, pokazuje kako kompanije mijenjaju svoje pristupe kako bi se uskladile sa regulatornim zahtjevima u pogledu privatnosti korisnika i ciljanog oglašavanja.