Meta dorađuje oznake o AI generisanom sadržaju

Meta je saopštila da će promijeniti termin “AI info” nakon što su se korisnici žalili da trenutne oznake nisu uvijek bile u skladu sa očekivanjima i da nisu pružale dovoljno konteksta.

Kompanija je uvela oznake “Napravljeno sa AI” ranije ove godine nakon kritika Odbora za nadzor zbog politike o “manipulisanih medijima”. Meta je naglasila da će se oslanjati na industrijske standarde signala kako bi utvrdila kada je generativna AI korišćena za kreiranje slike, slično kao i mnogi njeni konkurenti.

Nedugo nakon uvođenja ovih oznaka, fotografi su primijetili da Facebook i Instagram primjenjuju oznaku na slike koje zapravo nisu kreirane sa AI. PetaPixel je sproveo testove i otkrio da fotografije editovane Adobe-ovim alatom za generativno popunjavanje u Photoshopu dobijaju oznaku za AI, čak i ako su izmjene bile minimalne.

Meta nije imenovala Photoshop direktno, ali je u svom ažuriranju navela da “neki sadržaj koji uključuje manje modifikacije korišćenjem AI, uključuju industrijske standardne pokazatelje” koji pokreću oznaku “Napravljeno sa AI”. Kompanija je dodala da radi sa drugim kompanijama kako bi poboljšala ovaj proces. Kao dio tog napora, Meta će ažurirati oznaku “Napravljeno sa AI” na “AI info” širom svojih aplikacija, omogućujući korisnicima da kliknu na oznaku za više informacija.

Međutim, nove oznake “AI info” neće sadržati detalje o specifičnim AI alatima koji su možda korišteni za kreiranje slike. Portparol Meta-e potvrdio je da će kontekstualni meni koji se pojavi kada korisnici kliknu na oznaku ostati isti, pružajući generički opis generativne AI. Ovaj meni će, takođe, uključivati napomenu da Meta može dodati obavještenje “kada ljudi dijele sadržaj koji ima AI signale koje sistemi mogu da prepoznaju”.