m:agazin: Kako su IT gadžeti uticali na današnju modu

IT gadžeti, poput pametnih telefona, pametnih satova, i drugih nosivih tehnologija, sve više utiču na način na koji ljudi biraju, kupuju i nose odjeću. Ovi gadžeti ne samo što omogućavaju veću povezanost i dostupnost informacija, već takođe utiču na trendove u modi kroz različite aplikacije, društvene medije i online platforme. A uz sve to, gadžeti su postali modni detalji, jer se sve više pri dizajnu obraća pažnja na to kako se uklapaju u naš stil.

Prva pomisao na riječ gedžet su spravice koje imaju neku specifičnu funkciju i koriste se da nam pomognu u nečemu što je prije elektronskog napretka uređaja bilo dosta sporije ili komplikovanije. Ali što su olakšali neke svakodnevne funkcije, sve više u prvi plan ulazi njihova estetska dimenzija, a kreativci u oblasti industrijskog dizajna trude se da pametne satove, telefone, slušalice i ostale uređaje “upakuju” kao nakit ili neki drugi statusni simbol koji nosi dodatnu vrijednost u odnosu na funkcionalnost koju sam uređaj nosi.

Sigurno je prva pomisao na luksuzna izdanja mobilnih telefona, ukrašenih zlatom i dijamantima, koji postaju spektakularan spoj tehnologije, dizajna i luksuza.  Pametni satovi donijeli su toliko novina u odnosu na svoje analogne prethodnike, ali preuzimaju nešto što je krasilo i njih – sve više su ne samo uređaj koji obavlja funkcije, već se računa na to da su modni detalj ili komad nakida oko zgloba ruke. Kako je radno vrijeme sve fleksibilnije, tako je i nošenje najvažnijeg alata – laptopa, uobičajena stvar. A torba u kojoj se on nosi postala je predmet dizajnerskog unapređenja, pa je njihov izbor proširen, a uklapanje sa onim što se nosite na sebi postaje nešto na šta se obraća pažnja.

Bežične slušalice osim što se ocjenjuju kao jedan od najkorisnijih gedžeta, imaju možda i najveći uticaj na stil. Razni su načini na koji se on ispoljava. Od toga da se njihova kutijica dizajnira u obliku karmina, do slušalica koje su osmišljene tako da se po prestanku slušanja spoje i dobiju oblik ogrlice koja se nosi oko vrata.

No to sigurno sve nije nešto na čemu će se uticaj na modu završiti. Pojedini brendovi već nude digitalne izložbene salone kako bi ocijenili interesovanje tržišta, a kupcima omogućavaju da unaprijed naruče digitalne dizajne prije nego što krenu u proizvodnju.

Još jedan interesantan primjer su AI alati koji korisnicima omogućava praćenje trendova u realnom vremenu, kako za kupce, tako i za kompanije. A najobimnija oblast u kojoj se očekuje primjena AI jeste dizajniranje odjeće, gdje se očekuje da novi alati ubrzaju kreativni proces i uštedi ručni rad dizajnerima, istovremeno štedeći novac na materijalima koji bi inače bili korišćeni za izradu stvarnih modela.

Ovaj tekst Marka Šikuljaka, ali i brojne druge zanimljive sadržaje možete pronaći u novom broju m:agazina.