Lansiran Post, mreža koja želi da bude alternativa Twitter-u

Nova mreža koja pomalo liči na Twitter, ali fokusirana na medijske izdavače, lansirana je online i dostupna je globalno.

Post preispituje način kako izdavači i čitaoci mogu da se angažuju na društvenim medijima i kako izdavači mogu da unovče/monetizuju svoju čitalačku publiku.

Post je počeo kao startup i prvu pažnju je privukao nakon što je Elon Musk preuzeo Twitter jer su mnogi počeli da traže novo mjesto za čitanje i diskusiju o vijestima ili da podijele svoja razmišljanja sa pratiocima.

Osnovni cilj Post-a je da razvije platformu na kojoj izdavači mogu da generišu prihod od mikroplaćanja (organizovanog po sistemu kupovine bodova) – to jest, gdje korisnici plaćaju malu količinu novca za čitanje pojedinačnih vijesti. Dakle, ne pretplaćuju se na cijeli sadržaj kao što je često slučaj trenutno.

Na Post-u se mogu naći članci iz tradicionalnih medija koji bi inače stajali iza neke vrste paywall-a zasnovanog na pretplati, ali može uključivati i druge vrste medija i besplatnog sadržaja koji je na klasičan način podržan oglasima koji se nude i na drugim mjestima. Ovo posljednje je bilo izvor nekih kritika za Post, u stilu “ko bi platio vijesti koje možete da pročitate besplatno negdje drugdje?”

Međutim, u Post-u su očigledno imali na umu često loše iskustvo koje imaju čitaoci besplatnih vijesti širom današnjeg interneta.
Oglasi i promocije su svuda — čak i usred članaka dok skrolujete prema dnu. Video snimci se automatski reprodukuju, često u prozorčićima koji automatski iskaču. Pojavljuju se baneri za kolačiće, upiti za pretplatu ili registraciju za sadržaj medija koji čitate iskaču na vrhu ekrana, primoravajući vas da ih odbacite i generalno se dekoncentrišete.

Osnivač i izvršni direktor Post-a Noam Bardin kaže da su mnogi izdavači već otkrili da korisnici žele da čitaju vijesti u svom feed-u, umjesto da odlaze na sajtove — čak i ako je to skuplje.

“Danas idete na mnoge sajtove sa vijestima i bombarduju vas ovi oglasi, obrasci za snimanje e-pošte i pretplate… a samo ste željeli da pročitate jedan članak. I željeli ste da ga pročitate jer ga je neko podijelio. Dakle, jednokratna transakcija, ali ste bombardovani”, kaže on.

“Mislimo da sa odličnim korisničkim iskustvom, pravim cijenama i jednostavnošću možemo dodati novi poslovni model u svijet oglasa [ili] pretplate,” zaključuje Bardin.