Instagram sklanja fokus sa Reels-a

Instagram je promijenio početni ekran i sada na dnu interfejsa više neće biti dugme za Reels već prečica Compose.

Reels je centralna prečica na Instagram-u, kao i Explore i Home tabovi na lijevoj i Shop tab i Profile na desnoj strani i interfejs tako izgleda od 2020. godine kada je fokus stavljen prevashodno na Reels i Shop prečicu.

Na ovaj potez Instagram se odlučio kako bi zadržao korak u trci sa konkurentskim TikTok-om koji je afirmisao format kratkih videa. Instagram je odgovorio ulažući sve u Reels, koji je bio dominantna forma na platformi, koja se korisnicima prikazivala više od drugih.

Prema posljednjim informacijama umjesto Reels-a sada će Compose dugme (znak plus +) biti u sredniti trake sa prečicama na dnu aplikacije i ovo se dogodilo nakon djelimičnog pritiska i nezadovoljstva autora i influensera koji više vole fotografije.

Među njima su npr. Kajli Džener i Kim Kardašijan, koje smatraju da Instagram treba da prestane da forsira video sadržaj, a mnogi slavni fotografi su napustili mrežu i prešli na druge platforme gdje su fotografije prioritet. Oni su tražili da “Instagram ponovo bude Instagram” i da prestane sa pokušajima da bude kopija TikTok-a.

Osim Reels-a istaknuta je bila i prečica za shopping, kako bi korisnici što lakše mogli da posjećuju online prodavnice sa svojih profila. Shop prečica biće uklonjena iz novog interfejsa. Interfejs će biti apdejtovan u februaru i tada će ove promjene biti vidljive svim korisnicima.