Instagram povlači potez koji šalje jednostavnu poruku – svoju budućnost vide u kratkim video formatima.
Kada su 2018. lansirali IGTV, u Instagram-u su imali namjeru da se takmiče sa platformom YouTube, koja je gospodar dužih video formata. Ideja je bila da se omoguće snimci duži od minut koji ne moraju biti vertikalne orijentacije, da se tako privuku pripadnici generacija Z i Y.
Mnogi od njih su izgradili zajednice od desetina hiljada pratilaca, a i na Instagram-u mnogi YouTube fanatici imaju zavidan broj pratilaca. Zvučalo je kao da ne može da ne uspije.
Zapravo, pojavio se TikTok koji je potpuno zaludio svijet sasvim drugačijim konceptom kratkih videa sa dosta efekata i filtera. Zasebna IGTV aplikacija funkcionisala je jedno vrijeme, zatim se ti video zapisi pojavljuju u glavnom feed-u, čime je integrisan u Instagram aplikaciju.
“Kao dio naših napora da video snimke učinimo što lakšim za otkrivanje i kreiranje, više nećemo podržavati našu samostalnu IGTV aplikaciju. Umjesto toga, fokusiraćemo se na to da svi video snimci budu u glavnoj Instagram aplikaciji”, navedeno je u zvaničnom saopštenju.
Samostalna IGTV aplikacija je posljednji put ažurirana u avgustu 2021. i još uvijek je dostupna za preuzimanje iz Google Play prodavnice, ali očekuje se da će u nekom trenutku biti potpuno povučena. Naznaka tome je i ukidanje oglasa na IGTV-u.
Fokus se prebacuje na Reels, kratku video formu sa kojom Instagram želi ostati relevantan u odnosu na TikTok. Da bi u tome uspjeli, planira se da u toku 2022. počne testno prikazivanje oglasa u Reels-ima, što do sada nisu realizovali uprkos velikom fokusu i ulaganju.
Kada sistem oglasa zaživi, kreatori će početi da zarađuju od reklama za Reels, što je jedan od aduta da privuku nove kreatore sadržaja na svoju aplikaciju.