I Gmail uveo plave kvačice za verifikaciju

Google uvodi novitet koji bi trebao pomoći korisnicima Gmail-a da se zaštite od prevara putem email-a.

Radi se o plavoj kvačici koja će biti prikazana pored imena i email adrese pošiljaoca koji je prošao postupak provjere identiteta.

Nova tehnologija koja omogućava ovaj novitet je Message Identification (BIMI), koju je Google počeo testirati u Gmail-u još 2020. godine. U početku je BIMI omogućavao brendovima koji su uključeni u ovaj program da dodaju autentifikovane logotipe u svoje email-ove, a sada je plava kvačica jednostavnija oznaka da je pošiljalac legitiman.

Kada korisnik Gmail-a pređe mišem preko plave kvačice, vidjeće pop-up s porukom “The sender of this email has verified that they own (domen s kojeg je poslat) and the logo in the profile image”. Pop-up takođe sadrži link koji usmjerava korisnika na stranicu s više informacija.

Ova nova funkcija bi trebala biti dostupna svim korisnicima do kraja sedmice, dok administratori Workspace-a mogu upravljati uključivanjem BIMI-ja za svoju kompaniju.

Osim što će pomoći korisnicima da se zaštite od prevara, nova tehnologija BIMI će pomoći bezbjednosnim sistemima da identifikuju i zaustave spam, a takođe će omogućiti pošiljaocima da iskoriste povjerenje u svoj brend. To će povećati povjerenje u pošiljaoce email-a i stvoriti bolji email ekosistem za sve.

Kompanija na ovaj način vraća element povjerenja u plavu kvačicu, koja je nekada bila jasan pokazatelj da su osoba, brend ili biznis zapravo stvarni. Za razliku od Twitter-a, Google neće iskoristiti plave kvačice za ostvarivanje većeg prihoda.