Facebook odavno ima problem sa time da gubi korisnike, odnosno da se njegovo “članstvo” ne zanavlja odgovarajućim tempom.
Mlađi korisnici odlaze na druge platforme društvenih mreža, neki zapravo nikad ni ne otvore nalog na Facebook-u već su od početka korisnici TikTok-a, Snapchat-a, Instagram-a…
Dugoročno je to za ovu mrežu neodrživo i pokušava se sa testovima promjena, koje bi privukle i zadržale korisnike. Jedan od testova je omogućavanje nekim korisnicima da imaju više profila u okviru jednog naloga.
Taj krug probranih za test će imati mogućnost da kreiraju do četiri dodatna profila, koji su povezani sa njihovim originalnom nalogom.
Ideja je da dodatni profili mogu da se koriste za različite namjene, poput jednog za prijatelje, jednog za posao ili za interakciju sa različitim grupama i influenserima. Ove je slično ideji koji je u početku zamislio Google+, koji je zamislio krugove poput prijatelja, porodice, poznanika, gdje neke objave postavljate samo za određene grupe.
Facebook je tada bio predominantan i nikome se nije prelazilo na Google+, ali i Meta sada vidi da je jedan od razloga što klinci ne žele da budu na Facebook-u taj što ne žele da njihova tetka, komšija ili bilo ko od “matoraca” prati njihove interakcije sa onima koje smatraju drugovima.
Stoga će provjeriti da li je kasno da se napravi segmentacija, tako što će korisnici i dalje imati jedan nalog, a sa par klikova će moći da se prebacuju između profila. Na drugim profilima neće morati da koriste svoj pravi identitet kada je u pitanju ime koje se prikazuje, ali će i dalje morati da se povinuju Facebook-ovoj politici privatnosti i uslovima korištenja. Zloupotreba jednog profila će uticati na čitav nalog i njegovu eventualnu suspenziju.