Apple je ponovo najvredniji globalni brend

Američki tehnološki div Apple je ponovo proglašen najvrijednijim svjetskim brendom.

Naravno, postoji više finansijskih i analitičkih institucija koje prave ovakvu zanimljivu listu, i vjerovatno su podaci na njima donekle različiti. Međutim, Apple slovi kao jedan od najvrijednijih brendova, a prošle godine se po listi Brand Finance Global 500 vratio na prvo mjesto.

Prije toga, kompanija za e-trgovinu Amazon je svrgala Apple i pet godina bila na prvom mjestu, dok se „jabuka“ lani nije vratila. Još jednom da napomenemo, radi se o vrijednosti brenda, a ne tržišnih vrijednosti samih kompanija.

Ove godine u fokusu je procjena kompanije Kantar, koja se bavi statistikama i analizom tržišta, i na njenoj listi je za ovu godinu prvi Apple. Oni su vrijednost brenda „zagrižene jabuke“ procijenili na malo više od 947 milijardi dolara, uz procenat rasta od 55% u odnosu na prošlu godinu. U igri velikih cifara, to je još malo pa da možemo govoriti o prvom brendu koji vrijedi bilion dolara.

Koja riječ i o ostalim na listi. Drugi je Google sa procijenjenom vrijednošću od 819.573.000.000, slijedi Amazon sa 705.646.000.000 (prošle godine na ovoj listi su bili prvi), a Microsoft je četvrti sa 611.460.000.000. Prvi neamerički brend je na petom mjestu i u pitanju je kineski Tencent sa 214.023.000.000.

Kantar navodi i da je ukupna vrijednost prvih 100 svjetskih brendova porasla je za 23% u odnosu na prethodnu godinu. Najveći procentualni rast imali su Cartier (88%), YouTube (83%), Google (79%) i Tesla (78%).

Istraživanja se sprovode na osnovu dva glavna kriterijuma, a to su finansijska vrijednosti i ispitivanje tendencija više od četiri miliona korisnika na 51 svjetskom tržištu.