Šta možete uraditi u slučaju krađe telefona da biste umanjili štetu

Ako vam je telefon ukraden ili izgubljen, brzo reagovanje je ključno kako biste zaštitili svoje podatke i spriječili potencijalne zloupotrebe. Evo koraka koje treba preduzeti:

  1. Locirajte uređaj: Ukoliko je na telefonu aktivirana opcija za praćenje, koristite “Find My Device” za Android ili “Find My iPhone” za iOS da pokušate da pronađete telefon.
  2. Zaključajte telefon: Sa svog Google ili Apple naloga zaključajte telefon pomoću PIN-a ili lozinke kako biste spriječili neovlašten pristup podacima.
  3. Blokirajte SIM karticu: Kontaktirajte svog mobilnog operatera i zatražite da blokira SIM karticu, kako bi se spriječilo korištenje vašeg broja za pozive i internet.
  4. Obrišite podatke na daljinu: Ako niste u mogućnosti da pronađete telefon, pomoću svog naloga možete obrisati sve podatke sa uređaja.
  5. Prijavite krađu policiji: Predajte prijavu policiji i dostavite im IMEI broj telefona (možete ga pronaći na pakovanju uređaja ili upisivanjem *#06# na telefonu prije krađe).
  6. Obavijestite banku: Ako koristite mobilno plaćanje, deaktivirajte sve povezane kartice i usluge.
  7. Obavijestite prijatelje i porodicu: Informišite svoje kontakte o krađi kako bi bili oprezni u slučaju da dobiju neobične poruke sa vašeg broja.
  8. Zamijenite lozinke: Promijenite lozinke za sve važne naloge na kojima ste prijavljeni sa tog telefona, naročito za one povezane sa finansijama.
  9. Aktivirajte IMEI blokadu: Kontaktirajte svog operatera da blokira vaš IMEI broj, čime ćete onemogućiti korištenje telefona u mreži.

Ovi koraci će pomoći da minimizirate potencijalnu štetu i zaštitite svoje lične podatke.